'TRT, ABD’de dört yılda 6 milyon 159 bin dolar harcadı' iddiası

ABD Adalet Bakanlığı’nın 'siyasi kimliği bulunduğu' gerekçesiyle lobi faaliyetleri yapan kurumlar statüsüne aldığı TRT World'ün ABD'de dört yılda 6 milyon 159 bin 774 dolar harcandığı belirtildi.

TELE 1'den Yılmaz Polat'ın yazısına göre, TRT’nin harcamaları 2018-2021 yılları arasını kapsıyor.

Harcamaların yıllara göre dağılımı şöyle:

2018: 3 milyon 76 bin 704 dolar
2019: 1 milyon 463 bin 90 dolar
2020: 1 milyon 39 bin 980 dolar
2021: 580 bin dolar.

İngilizce yayın yapan TRT World’ün ilginç bir örgütlenmesi olduğunu ve çok sayıda çalışanı bulunduğunu belirten Polat, şunları yazdı:

Resmi adı ‘TRT Amerika Inc.’ Yani ABD’de örgütlü bir şirket. TRT World Washington’da bir stüdyodan yayın yapıyor ve çok sayıda çalışanı var.
‘ABD’de izlenme oranı nedir?’ derseniz, elimizde bir ölçüm yok ama ABD’de yaşayan Türklerin bile böyle bir kanaldan haberi olmadığını biliyoruz. Asıl önemli bir soru da yüz binlerce doların kimlere ödendiği? FARA belgesinde yer alan ‘Freelancers’ diye adlandırılan (serbest iş yapan ama gazeteci mi yoksa başka bir meslekten mi) belli olmayanlar kimler acaba?"

Yazının tamamına buradan ulaşabilirsiniz

Bu blok bozuk ya da eksik. Eksik içeriğe sahip olabilir ya da orijinal modülü etkinleştirmeniz gerekebilir.